SFJ 1776 6% (Apa)

09.09.2014 23:18

Denne fikk jeg med meg etter bryggedagen tidligere i sommer, hvor vi laget bryllupsgaven Brudeferd. På vei ut av lokalene (også kalt leiligheten) til kvarkbryggeriet SFJ puttet Simen dette brygget i hånden min. Opprinnelig brygget han det til en fest på nasjonaldagen til USA mener jeg å huske. 

 

Uklar og oransje i utseendet, med medium/lavt skum. Aroma av malt, noe sitron og tropisk frukt, kanskje fersken? Smaken er preget av malt, med humla lurende i bakgrunnen. Minner veldig mye om Haandbryggeriets Pale ale, spesielt i smaken. Denne var brygget tidligere i sommer, til USAs nasjonaldag, noe navnet på brygget støtter opp om. Er derfor mulig noe av humla har forsvunnet og gitt plass til maltsmaken. Dette er uansett et flott brygg! Jeg gir 71 poeng til denne.

Tags:

|