To Øl Black Ball Porter 8% (Imperial/Strong Porter)

08.02.2014 20:03

Jeg har nå prøvd noen varianter fra bryggeriet To Øl de siste to mnd. To Øl First Frontier IPA ga jeg 81 poeng, en deilig India pale ale. To Øl Goliat Imperial Coffee Stout er en nydelig imperial stout som jeg ga 86 poeng, en veldig høy score fra meg. To Øl Raid Beer er en premium lager som fikk 75 poeng. I går testet jeg To Øl Reparationsbajer, en herlig og frisk Apa som endte på hederlige 79 poeng. I dag har jeg To øl’s Black Ball Porter i glasset, en imperial porter jeg har store forventninger til med tanke på kvaliteten til dette bryggeriet, samt at imperial portere er en stil jeg virkelig liker godt. Hvordan var så Black Ball portern? Les videre for å se dommen.

 

Svart med espressofarget medium skum. Flott! Aroma av kaffe, vag sjokolade, ristet malt og muligens lakris. Veldig bra! Smaken er kaffe, mild sjokolade, ristet malt og noe jeg ikke helt klarer å sette fingeren på... Hmm. Uansett, godt er det, veldig godt! Rik og behagelig munnfølelse som avsluttes med en lun bitterhet. Medium/tykk konsistens på dette brygget. Jeg deler gledelig ut hele 86 poeng til denne, og konkluderer med at danskene i To Øl lager fantastisk øl! Fem øl har jeg testet, og snittpoengsummen for disse fem er utrolige 81,4 poeng! Gleder meg til å teste flere fra dette bryggeriet.