Nøgne Ø Two Captains 8,5% (DIPA)

12.04.2014 12:19

Det er ekstremt viktig å drive aktiv selvmotivering når rettebunken er lang og det er fredag kveld! Jeg landet på Jan Halvor Fjelds utmerkede double IPA til denne litt uvanlige fredagsaktiviteten. Jan Halvor vant NM i hjemmebrygging med denne, og en del av premien var å få brygge ølet sitt kommersielt hos Nøgne Ø. 

Jeg har anmeldt denne før, i starten av min nå etterhvert geekete ølkarriere, men jeg syns den fortjener en ny og mer kyndig vurdering. Dersom du er i markedet for flust av humle, karamell, sitrus, malt, fruktig smak og aroma samt en potent bitterhet i ettersmaken er dette noe for deg! Tjukk konsistens gjør dette til et lite måltid i seg selv. Jeg liker denne godt fordi den ikke er like søt som mange andre double IPA der ute, selv om malten absolutt er merkbar og gir en passende sødme. Kan lett anbefales og vurderes til 83 poeng. I underkant av 80 kroner for 0,5 l på polet.