Kitty Homebrewing India Pale Ale (batch 1) ca. 5,5% (IPA)

28.02.2014 19:39

Så skal jeg endelig få smake min gode kollegas hjemmebrygg! Dette er Bjørn Sigurds (aka østre avdeling) første batch, og jeg må innrømme at jeg er veldig spent på resultatet! 

Ølen er uklar mørk gylden, med lavt/medium høyt skum. Aromaen er lun og forsiktig fruktig, med milde tropiske frukter. Kanskje snakker vi aprikos og/eller ananas? Langt bak kjenner jeg antydninger til karamell og furu. Smaken er fruktig, rund og god. Mildt søt først, så en forsiktig bitterhet som faktisk sitter litt i! Minner litt om Lervigs Lucky Jack i smaksbildet, hvilket må sies å være en Kompliment. Medium konsistens på brygget. Godt balansert. Siden jeg er et skikkelig humlehode kunne jeg godt tenkt meg enda mere bitterhet, men jøssenavn, gratulerer med en meget vellykket debut Bjørn Sigurd! Jeg deler ut 70 poeng, som plasserer den der oppe blant de beste fra butikk.