Fuller's 1845 - 6,3% (English strong ale)

19.02.2014 20:35

Jeg visste at dette var et kvalitetsbrygg før jeg åpnet det, fordi jeg som regel undersøker litt om det som handles inn. Jeg hadde dog lave personlige forventninger, grunnet tidligere erfaringer med sjangeren. En sjanger jeg har sett på som litt kjedelig. Og så blir man overrasket. Igjen. Gøy!

Denne er mørk gylden med medium/høyt skum. Aroma av malt, mild karamell og muligens noe som minner om tørket frukt. Litt anonym, men god. Smaken er malt, noe karamell og faktisk litt bitterhet i avslutningen. Vil tro at denne passer til mye forskjellig mat, men også som en forfriskning på terrassen i juli. Ikke revolusjonerende eller veldig spennende, men en fordømt allsidig og god øl! Frisk. Medium konsistens. Dette er er kvalitetsbrygg som jeg gjerne kjøper igjen! 80 poeng.