Butikkøl, er det noe godt da?

02.03.2014 12:34

Dersom du virkelig skal ha god øl må du innom nærmeste vinmonopol. Dristig utsagn, men er det noe hold i det? Både ja og nei. Av mine i overkant 300 testede øl ligger de to øverste på denne lista helt nede på 72 og 75 plass, så ja, utsagnet holder mål. Men det betyr ikke at øl kjøpt i butikk ikke kan være godt. Øl jeg gir fra 61 - 70 poeng defineres som "god øl, men kanskje ikke noe du kjøper igjen". Øl jeg gir fra 71 - 80 poeng defineres av meg som "meget god øl, ofte med spesielt særpreg". 

 

Med andre ord er spesielt de øverste på denne lista verdt å plukke med seg neste gang du er ute og kjøper bleier, melk og brød på butikken. Jeg handler stort sett på Meny, og alle på denne listen er handlet inn på enten Meny Vøyenenga, Meny Kolsås eller Meny Alnabru. Topp ti har fått med ølkategori, så det skal være lettere å finne akkurat din yndlingsøl. Dersom du lurer på hva en session ipa er, så er det kort fortalt en IPA med lavere alkoholprosent. Håper du får brukt lista på butikken, prøv i hvert fall topp 10!