Test av IPA

21.08.2014 08:53

Nå på fredag skal disse godsakene nytes, diskuteres og bedømmes. Da har nemlig igjen vestre avdeling av Øljetongen invitert Mads og P.E, og vi skal kåre en vinner blant disse tolv. Jeg har latt meg inspirere av en annen ølbloggers nylige minikåring av samme øltype. For de med litt trent øye er det ikke vanskelig å finne fellesnevneren til disse, men for alle andre kan jeg informere om at vi her snakker ulike IPA'er. De er alle kjøpt en regntung onsdag på mitt lokale Vinmonopol på Kolsås. 

 

"Dessverre" for meg har jeg allerede prøvd alle disse, men det skal bli gøy å systematisk sette dem opp mot hverandre og kåre en seierherre. Og for mine to gjester blir det nok mye nytt å leske ganen med! Den andre fellesnevneren for disse tolv IPAene er jo selvsagt at de alle holder meget høy kvalitet, så den som eventuelt skulle stikke av med tittelen kan med rette kalle seg mesterenes mester! Jeg er klar over at det er en del andre gode brygg av typen IPA som ikke er med i denne omgang, men det var disse som var tilgjengelig i "butikk" i dag. Følg med på Øljetongen senere i helgen for resultater og noen korte, men forhåpentligvis kloke ord om de ulike bryggene!